Vyberte stránku

Informační web

Podnikáte již nějakou dobu, a zatím jste bez webových stránek fungovali. Teď jste se ale rozhodli pro váš první web. Informační web je pro vás, pokud:

  • Nechcete investovat mnoho
  • Stačí vám zobrazit informace o vás, o vašem podnikání, vaší nabídce.
  • Chcete zobrazit místo podnikání a kontakty
  • Je relativně lehký na vytvoření a nevyžaduje velkou součinnost zadavatele.

Informační web je vizitkou na internetu. A pokud již máte papírové vizitky, bylo by fajn mít i svou digitální vizitku. Cílem je informovat, že jsem/jsme tady.

Může být jednostránkový i vícestránkový a nejčastěji obsahuje: úvodní banner, popis nabídky, část o firmě a kontakty. Může obsahovat kontaktní formulář.

Prodejně orientovaný web

Většinou již máte zkušenost s běžným informačním webem a teď chcete trochu víc. Prodejně orientovaný web:

  • Zvýrazňuje vaše produkty, služby a nabízí je v lákavějším kabátu
  • Návštěvníky směruje k určenému cíli a to ze všech stránek a míst na webu  (nejčastěji k nákupu produktu, objednávce)
  • Web má obvykle výraznější tlačítka, tzv. CTA (Call to action), zajímavější prvky pro zvýraznění požadovaných detailů
  • Web je napojen na analytiku, funkčnost webu se pravidelně vyhodnocuje
  • Web může být jednoduchý (jedna stránka) i složitý.

Cílem je dostat zákazníka k cíli, kterým může být objednávka v eshopu, ale také registrace, poptávkový formulář, sběr emailů, nebo jenom odkaz „Volejte telefon“. V ideálním případě je cíl pouze jeden (v reálu často nedosažitelné). 🙂 A po cestě k cíli se snažíme návštěvníka nerozptylovat jiným obsahem. Velmi často jde o tzv. přistávací stránku pro reklamní kampaň.

Web pro budování značky (důvěry)

Poskytujete služby a chcete uživatelům ukázat, že jste ta/ten pravý. Web, který buduje vaši značku, dobrou pověst nebo důvěru ve vás:

  • Zobrazuje výsledky vaší práce, projekty, případové studie, tvorbu
  • Obsahuje reference skutečných klientů, ideálně i s odkazem na poskytnuté služby
  • Obsahuje další obsah, z kterého je jasné, že jste odborník ve své oblasti (návody, tipy, FAQ, podpora a pod.)
  • Ideálně je provázaný se sociálními sítěmi, které generují velký podíl návštěv
  • Může obsahovat formulář pro sběr emailů pro newsletter, pokud pravidelně publikujete
  • Vždy obsahuje kontaktní formulář pro potencionální klienty.

Cílem je získat dobré jméno, vybudovat si důvěru klientů a na základě nich získat nové klienty.